Spånar

Känner verkligrn bara för att spåna i något ämne....
 
Har fått några förfrågninar om jag tävlar och svaret blir då, nej det gör jag inte. Följd frågan, varför inte? 
vad ska man svara då? Nej jag vill inte göra det för det ligger endast i mitt intresse och inte hästens, jag vill alltså inte tävla nu för att det känns som om att jag gör det för min skull då.
 
Men då kan man som sagt säga att allt som jag gör är för min skull och inte hästen. Att jag äger den, det gynnar mig. Att jag rider med utrustning gynnar mig. Att jag ens rider gynnar mig. 
 
Så. Om jag nu känner ett behov av att äga häst så är det min plikt att utsätta den för så lite saker som både medvetet och omedvetet skadar den. 
skulle jag nu släppa mina hästar fria skulle det nog vara svårt för dom att riktigt klara sig + vildhästar i Sverige ? Nää....
 

Alltså, jag försöker göra så mycket som möjligt för att gynna hästen. Rider jag, ja då får den vara med och bestämma, jag har inte rätt till att tvinga den till något, vi är ett team tillsammans därför ska jag låta hästen få säga till mig," jag vill inte riktigt göra det här" och just då kanske jag låter den vara 10 min, och frågar sen igen.
 
Sen ska jag absolut vara hästens ledare, den ska känna "att vara med mig är det bästa alternativet och med dig, så är jag trygg." 
 
Konstigt inlägg men så får det vara idag, hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0