startkit

Att börja med något kan vara svårt. Likadant som det kan vara svårt att börja med en skoluppgift om man inte vet hur man ska göra eller hur man ska börja är det precis lika svårt med att börja tänk om och tänka nytt. 
 
Jag har inte fått någon vägledning alls muntligt av någon, det jag har fått göra är att kolla på filmer på youtube, vara aktiv på bloggar som har det tänket jag eftersträvar, söka upp sådant jag undrar om på google. 
Jag har även läst en bok som heter "förstå hästen" om jag minns rätt. Den boken var väl på 200 sidor kanske och det gick väldigt fort att läsa då det var typ "ren fakta" rakt igenom, det har gett mig mycket. Sen även dokumentärer är väldigt bra, fanns en jätte bra på Youtube som Buck Brannaman medverkade i men tyvärr är den borttagen nu, så jäkla synd då den verkligen gick rakt in i hjärtat. 
 
Annars har jag fått vara öppen för förslag och verkligen fått läsa saker om och om igen för att få in det i huvudet,- det är såhär hästen är i sin natur, därför MÅSTE jag lära mig att förstå.
Borde egentligen vara en lag på detta, skulle gynna många människor men framförallt hästar. 
 
Så,om du är sugen på att försöka komma ur dina gamla vanor och rutiner och kanske känner att, det finns ett annat sätt, kolla här nedan, det hjälpte mig. 
 
Bloggar: 
Baraelvira.se 
http://vivanolivia.blogg.se/
 
http://equiss.webrider.se/
 
Bra bloggar med mycket information och kloka ord. 
 
En av de bästa dokumentärerna jag sett. 
 
Helt okej video som kan ge lite
 
http://www.moviezine.se/film/buck
 
 
Här ovanför hittade jag länk om ni är intresserade av Buck Brannamans dokumentär, rekomenderar stort. 
 
Så om ni är intresserade så förberedde jag ett litet startkit som hjälpte mig komma igång, enjoy :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0