The real horse whisperer, Monty Roberts

Videosarna under la jag upp innan jag hunnit kolla klart på dom, rättare sagt la jag upp dom när jag var på första minuten i första videon. Men jag visste nästan direkt att det här var något jag ville dela med mig av, mycket riktigt. 
 
Jag ställer frågan till folk som tvivlar på Natural Horsemanship, HUR mycket mer behövs för att visa att det är rätt metod att använda sig av? Hur kan man göra det på ett mer vänligt sätt än just det Monty gjorde det på? Det går nog inte, nej vänta, det går inte. 
 
Jag som är amatör skulle aldrig klarat av det, MEN det är just det där jag strävar efter. Kanske inte att hitta en mustang ute i vilda västern men att få det där bandet på sådär kort tid. Det där är anledningen till varför jag vill umgås med mina hästar så pass mycket möjligt för kolla hur mycket man prata med varandra, även fast vi pratar olika språk. 

Fascinerande minst sagt. Jag är amazed med andra ord. Det här är det jag försöker få fram i mina texter, det går att finna ett annat sätt som inte innehåller våld eller osund hantering. Nu ska jag göra allt för att försöka ge mina hästar den respekt dom förtjänar men ändå vara deras sunda ledare. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0