Vem är okunnig egentligen?

Var precis inne och läste baraelvira.se, shit vad den tjejen är duktig alltså. 
Hon ger så mycket lärdom och inspiration att jag bara måste in här och skriva. 

----------------------------------------------

Dessa två bilder är tagna av Elvira, och är visade i hennes Falsterboinlägg. 

Vad ser jag på bilderna? Jag ser jävligt mycket okunskap. Jag ser att hästarna brukas för tävlingsstyfte och jag ser inte någon frihet. 
Tvivlar jag på att hästar tycker om att ridas på? Inte när jag utgår från min egna uppfattning då jag upplever det som att just min egna häst Kvicken älskar att ridas på, men skulle han älska det där sättet? NEJ. 
Älskar dom där hästarna det där ridsättet? NEJ. Det krävs fan inte Jesus för att kunna se det och komma till slutsatsen, nej. 
MEN klart att de som rider på detta sätt kommer att försvara det, med all rätt då dom faktiskt utövar det, vissa livsnär sig till och med på det
Är alla hästar missnöjda som rids i dressyr eller hoppning? Förhoppningsvis inte, dvs vem som äger och rider hästen. 

Men just dom 2 på övre bilder ser INTE NÖJDA UT. Varför? För vart ser du friheten i dessa bilder? Hur mycket remmar och bett / övrig utrustning ser ni? Jag skiter fan fullständigt hur duktig du är på att rida och hur "proffsig" du är, för det som jag just beskrev i syfte till bilderna är inget annat än en ignorant levande människa. 

HUR kan någon försvara det som syns på bilderna? 
Tänka sig att för 1 år sedan såg jag inte något riktigt fel i den här typen av ridning, och nu kan jag inte sluta räkna upp alla fel jag ser... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0