vill klargöra en sak

Jag vet att jag har starka åsiktet och att jag ibland endast skriver från ett syfte. Sen vet inte jag vilken uppfattning ni fått om mig även fast det egentligen kvittar, men jag vill klargöra en sak bara. 
 
Jag tycker INTE illa om hästmänniskor som tävlar på låg eller hög nivå, så länge man respekterar och lägger ner energi på att FÖRSTÅ hästen och inte BARA träna. Jag själv väljer att inte satsa på en karriär inom hoppning eller dressyr,det är inte riktigt där det ligger heller, jag är helt enkelt bara inte en hoppryttare. Det finns säkerligen dom som förtjänar en rak höger men även dom som förtjänar ett + i kanten för att dom försöker förstå sig på hästen. 

Jag är allergisk mot proffisonella hästryttare som endast rider på sina hästar. JA, jag förstår att det är fullspäckade scheman men det betyder inte att man inte kan ta sig tid till att umgås med sina hästar från marken, det bör vara ett av alla prio man har. 
 

Det finns säkerligen hoppryttare/dressyrryttare/fälttävlansryttare ( eller vad det nu kan vara, även westernryttare) som faktiskt tänker på hästens bästa, men vad jag har sätt så är det mestadels en sport (eller det är en sport bokstavligttalat) och man glömmer bort vad som faktiskt ligger i hästens natur. Du kan absolut slänga på din häst ett träns och sadel och dra ut och hoppa 1.60 banor, MEN det är allt där emellan som bör (enligt mitt tycke) vara anpassat efter hästens natur och behov, och inte människans. 
 
Så hoppas inte det här blev allt för dåsigt skrivet .
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0