vintern=inte lika motion

Såhär är det. Jag blir lite smått besviken på mig själv på vintern när det gäller att rida hästarna. 
Jag vill gärna rida lite mer än vad jag gör nu för att utvecklas uppe på ryggen också då jag känner ett visst band när jag rider på båda hästarna.

Det är dock inte prio 1 för mig att rida 5-6 dagar i veckan, mitt prio 1 är att umgås och försöka förstå hästarna genom att ja som sagt, bara umgås. 
 
Sen är jag även en nattmänniska, går upp 12 på dagen och är uppe till 5 på morgonen, nu när det är lov så att säga. Och det är nog ingen nyhet för många att det blir mörkt vid 3 nu förtiden, vilket SUGER SÅ JÄVLA HÅRT.
 
Med detta vill jag ha sagt att det krockar för mig då med ridningen. Jag vill gärna komma till stallet vid 12-1 om jag ska hinna rida båda så att jag kan släppa ut dom igen när det fortfarande är ljust ute. Känns på något sätt onödigt att ta in och rida vid 2 när det ändå blir mörkt en timme senare och sedan släppa ut dom igen i hagen.
Det här är såklart bara något som ligger psykiskt hos mig men det är ändå mina rutiner-Ska jag hinna rida så ska jag göra det innan det blir mörkt ute, punkt. 
 

Sen är det självklart att jag kan ta ut killarna på en skrittur på kvällen också men det blir en promenad på typ 20 min uppsutten på ryggen, ser egentligen ingen poäng med det så varför göra så? Då kan jag lika bra gå ut och gå. 
 
Detta är självklart bara ett tillfälligt "problem" nu under vinterhalvåret, annars rullar det på riktigt fint och fan vad jag älskar, våren, sommaren och hösten.
 

Någon annan som har samma ångest/problem som jag har? 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0