Dag 2 i nya stallet

Åh gudars, gick upp klockan 07:00 och åkte till stallet halv 8. Varför vi åkte så tidigt var för att vi fick in vårat hö idag, 1 ton hö som skulle lastas av, tungt arbete men det var 2 st som hjälpte till så det var snällt!

Kvirre verkade ha legat ner på natten så det var ett gott tecken, han var den ända i hela stallet som hade ätit upp när vi kom, säger ju rätt mycket om vilket jävla matvrak han är! XD

Jag red vid klockan halv 11 i ridhuset, och det var lite gulligt för han fattade liksom inte varför ridhuset låg i stallet så han ville inte gå in först, men efter några sekunder följde han tveksamt med in oh kikade runt, Sötnosen!
Nattis red också och båda hästarna var jätte fina, Kvirre var stabil och hyfsat lugn,lite stressad i nya miljön men han fokuserade på mig vilket var skönt!
Nattis ramlade tyvärr av då Moldi blev rädd för något men vi garvade åt det efteråt så det var Chill!

Sen nu klockan halv 12 så är jag hemma, så jädrans kul med timmar i stallet, speciellt nu när det är så nytt och spännande, kuuuuul! Kvirre trivs förövrigt, han har två gingerkompisar i hagen bredvid, lyckat.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det där med hö, uh! Började med hö och hösilage i storbal när jag tröttnade på att bära på småbal.

Svar: Ja det förstår jag är mycket lättare, men har tyvärr inte den möjligheten! :)
None None

2013-01-13 @ 19:58:38
URL: http://aylen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0