Flytten

Hejsan!
Tänkte berätta lite om hur flytten till det nya stallet gick idag!

Åkte till Kvirre vid 10 och hämtade alla saker som skulle skjutsas över till Vågajölund, det var väldigt bra för jag hade fått ett eget skåp på loftet samt en egen plats att ställa allt foder på så det var en mindre sak att oroa sig för!

Sedan åkte vi och hämtade Kvirre vid 12 och det tog typ Max10 min att lasta honom den här gången vilket var jätte skönt!
När vi lastade av honom var han lugn men ändå riktigt nyfiken, fick några välkomnaden från folk som Står i samma stall som mig vilket var trevligt! Han fick gå ut i en liten paddock också, han var lugn och stod och hälsade på en arab som heter Emil, de kom bra överens (emil står i hagen bredvid honom).

Sen red jag och Nattis ut en runda faktiskt, mest för att få komma ut lite och kolla på naturen (lol) och han skötte sig bra, lite stressad till en början men på hemvägen lunkade han på som vanligt igen, ehe!

Imorgon ska jag dit vid halv 8 för att lasta av 1 ton hö som vi har köpt samt 18 balar torvmix, sedan kommer nattis vid halv 10 till stallet och då ska vi väl rida i ridhuset sen får vi se vad som händer!:)

Längtar tills våren kommer då man kan rida långritter och när han är lite mer van vid stället, ogillar att han blir så ofokuserad på mig när han kommer till nya ställen, i förra stallet så var det ju bara han och jag vilket jag trivdes med men nu när det är så många så tappar han mig lite så det skall jag fixa till nu framöver, hehe!

Kommer även upp en video på när jag rider TipTop imorgon från fredags,see ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0