Första dagen som 18-åring!

Vart en tidig morgon för min del Mamma,Janne,Fanny och Eve kom in vid halv 7 och grattade mig, jag fick mina nya stövlar + 1000 kr, inte pjåkigt!!

Sedan åkte jag och Mamma till stallet och bara tittade till hur Kvirre hade det och det verkar vara lugnt nu, han känner sig nog mer hemma och han är lugnare nu, jätte skönt!
Vi hämtade upp min vän Kajsa som bor på vägen dit och då åkte vi till skolan, när jag kliver in i klassrummet så börjar klassen sjunga och det var snällt av dom,ahahah!

Jag slutade 1 och gick då och fikade med Kajsa, sen kom Sanny och Mamma, efter det gick vi till banken och sedan kom vi till stallet vid halv fyra! :) Jag ville göra Kvirre lite fin så han fick på sig röda lindor och sitt fina röda schabrak, han är så fin i rött lilla grisen!
Sen kan jag även tala om att jag ska rida in mina nya ridstövlar nu, och shit hörrni, det är inte kul kan jag tala om. De är så stela och klämmer så mycket nu i början (vilket säljaren sa att dom skulle göra nu såhär dom första 30 gångerna vid ridning, KUL), jag orkade bara rida 10 min med dom, kände att Kvirre fattade inte riktigt varför mina ben var så stela så han var lite lost rent ut sagt, sitter just nu i dom så att de blir mjuka någon gång, blir typ fett irri på dom!!!!

Kvirre var jätte fin idag, mjuk och stadig så det kändes jätte bra! Alla är jätte trevliga i stallet också, känns bra! :D

Nu är min 18årsdag snart slut och den har varit underbar, kompisar och släkt kommer hit på Lördag då det blir middag och sedan utgång, är inte så kul att ta över alla en Måndag  när det ändå är skola dagen efter, så det fick bli såhär, najs!!

Film på mig och Kvirre från idag!
 En tjej sa efter mitt ridpass att hon tyckte att Kvirre var super fin, jätte kul att höra! :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0