Hoppträning-Robban

 
Igår var det Fredag, vilket innebar hoppning på Veda. Jag red Robban vilket var jätte kul, skönt att få rida honom nu efter 2 veckor uppehåll!

Vi hade på ena långsidan 5 studs och på andra långsidan 3 kombination med 1 galoppsprång emellan. Han gick bra på framridningen men jag fick lite att tänka på när vi hoppade fram på 5 studsen. Vi började först med bommar och ett studs och sen byggde vi suksesivt på med studs. Vi travade alltså in och redan då kunde jag känna att han drar alldeles för mycket till vänster, han går för slappt in och jag bara länger mer och mer ju fler hinder vi hoppar istället för att hålla ihop honom.
Magnus sa åt mig att sträcka på mig och hålla emot så att han inte bara drar iväg, jag testade och det kändes som att jag drog han i munnen men Magnus sa att det var för att han inte gav efter det minsta, så jag sträckte på mig och höll emot som satan och till slut så fick vi till några bra språng på 5 studsen.

Sedan hoppade vi 3 kombinationen, mitt första försök på den gick så underbart bra, vi kom in i en stadig galopp, han var rakt på och han hoppade de klockrent, kan ha varit de bästa språng vi någonsin fått till faktiskt.
Sen andra gången gick helt OK, inte som första gången men helt OK. Hahah och nu till de sista sprången i 3 kombinationen. Magnus höjde sista hindret till 1.10, och rean nu kan jag tala om för er att jag är mycket osäker så fort det kommer upp öve 1m, men iallfall, jag kommer in, HADE SÅ JÄVLA DÅLIG GALOPP, hoppar snett till vänster, kommer fel på andra hindret och jag var så nära på att vika av och komma in på nytt, men så fick jag lite stake och styrde rakt på, han hoppade nog 140, jag FLÖÖÖÖÖÖG ur sadeln, i ladningen så hamnade jag på öronen, han typ DÖK och jag trodde verkligen han skulle börja bocka och jag skulle FLYGA, men han var så underbar, han bara stannade så snällt och kastade mig tillbaka på den platsen jag skulle sitta på, SÅ UNDERBAR HAN ÄR.
Jag tyckte lektionen var riktigt kul och jag tycker verkligen om Robban, han och jag funkar bra tillsammans av någon anledning :) Hhehe
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0