Kollat på nya stallet


Bebis
Idag åkte vi och kollade på nya stallet igen, bara för att kika en extra gång vart allting ska stå, om dom köper in hö, torv osv, en dubbelcheck såhär innan flytten som troligtvis händer nästa helg eller den veckan efter helgen.
Dom är jätte trevliga och hjälpsamma där när man frågar om saker och dom har alltid svar på tal vilket är skönt!
För mig kommer det bli en stor omställning som aldrig stått i ett stort stall förut med massa regler etc, jag har liksom stått i ett litet stall med 3 boxar och max 3 hästar i 4 år nu, det kommer inte bli en förändring för bara mig utan för Kvirre också.
Vi åkte iväg i sommras med hästarna jag och min Kusin till stallet där vi jobbade (i sala) och då stod han med lite fler hästar men det var ju inte värsta rörelsen hela tiden som det säkerligen kommer vara nu. Om jag känner Kvirre rätt så kommer han vara spänd och tycka att det är otroligt kul, han blir alltid som en liten unghäst igen när han kommer till nya ställen vilket är kul, dock blir det lätt att han tappar fokus på mig då men det får man väl ta! HEHE.
 
På Vågsjölund Gård (stallet han kommer flytta till) så har dom alla möjliga slags hästar, islänningar, fallabelor, shettisar, western, hopp, dressyr, m.m, det är det jag tycker är så himla kul, jag tror inte jag skulle passa in i ett stall där det bara är träning träning och återigen träning, jag behöver en blandning av flummigt också.
Sen det största + är ju att min bästavän står där med sin islänning också, det kommer vara så himla kul mot våren och sommaren då vi säkerligen kommer rida långa uteritter, och bara ha kul, åh.
 
LÄNGTAR
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0