tummen upp

Idag vid klockan 12 kom Farmor hit för att prata lite om flytten m.m. Nu när han flyttar så kommer vi ta över allt ansvar för honom som skoning, hämta mat, vaccineringar och allt detta runt omkring, jag tycker att det ska bli riktigt skoj faktiskt att få ta hand om min lilla Kvirre! :D
Alla är nog glada och nöjda nu så det är bra, känns skönt att kunna avbelasta Farmor lite och jag funderar även på att skaffa mig ett mini-jobb så att ja kan vara med och betala för Kvirre i månaden, om det är någon/något jag vill lägga pengar på så är det faktiskt honom :)

Sen det här med att släppa ut han i hagen med 8 nya kompisar känns lite sådär EEEEHUJKJUKN, har varit med om en tragisk händelse vid utsläpp då det inte slutade bra, därför blir man lite kinkig men jag och Farmor kom fram till att han kan få stå där i en vecka i egen hage och så släpper vi ut han med nya kompisarna på Lördagen veckan där efter, vi tycker att det är en bra idé just för att då kanske han har hunnit känna sig mer hemma och inte blir allt för stressad vid utsläppet!
 
De har även hopp och dressyr träningar i stallet vilket känns jätte bra, hopptränaren är Niclas Haking som jag faktiskt vet vem det är, haha har ingen koll på tränare egentligen men han vet jag vem det är, sen dressyrtränaren vet jag inte men det lär ju gå att kolla upp ganska fort ;) Nej men jag tror att det kommer bli mer seriös ridning nu också med tanke på att jag kommer stå i stallet som sitter ihop med ridhuset, jag kommer att fota anläggningen och stallet när jag är där på Lördag så att ni får se lite hur det ser ut, hehe! :D
 
Ska förövrigt till Kvirre ikväll med Nattis och släcka och gosa, imorgon är sista dagen på lovet, om det är fint väder tar jag nog och rider ut en långis!
 
HÖRS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0