Utrustning

Jag tänkte på det här med att matcha saker, vissa tycker att det är jätte viktigt att utrustningen hör ihop och att det ser bra ut för ögats skull, men jag kan känna lite såhär att visst är det kul att matcha saker när man ska vara lite extra fin och pedant, men oftast diggar jag att bara slänga på sadeln och tränset samt ett par svarta ridbyxor, stallkängor och min gröna stalljacka och bege mig ut i vädret.
Det kanske beror på att jag gärna inte slänger på mig finkläder och lockar håret varje dag utan jag ligger gärna hemma i min säng med mjukisar, tuffsigt hår, nada sminko och en tjockiströja, sen så tycker jag att det är så jädrans dyrt om man ska köpa saker som passar till varandra i olika "set", jag har väl kanske matchande schabrak och lindor men that's it, svider inte jätte mycket i plånboken och det ser ju ändå helt okej ut.
Eller så kan det vara så att jag helt enkelt inte kan matcha saker, att jag inte har ett öga för att få ihop en super bra outfit så då skiter jag hellre it? Men i vilket fall som helst så så tycker jag att det är kul att kolla på fina outfits men jag skulle aldrig orka varje dag att bry mig om vad Kvirre eller jag har på mig, riktiga lantisar är vi.
 
Standard outfit för mig och Kvirre, haha fan vad lat jag är egentligen
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Sv: Ja, verkligen ! :)

2013-01-06 @ 19:18:12
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Julia

sv: japp! jag har en liten travare :)
däremot letar jag tyvärr en ny häst som har lite mer kapacitet! Även om min pärla älskar att hoppa så tror jag vill jag nu istället ha en häst som verkligen är både tävling och träningsklar.
Min pärla har blivit träningsklar nu och då har jag haft henne i snart 7 månader, så nästa häst vill jag kunna börja träna ordentligt med från och med den dagen den kommer hem.
sorligt men sant.

2013-01-06 @ 19:45:26
URL: http://jensenjulia.blogg.se
Postat av: Tim

Hej tack så mycket din blogg va väldigt fin

2013-01-06 @ 20:10:53
URL: http://timperssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0