GÅRDAGENS

Igår red jag och Kajsa på ängen, det har blivit en vana att hon tar Schatal nu. Jag vill såklart rida min fina kille så mycket så möjligt och Kajsa rider Schatal väldigt bra så ingen skadas av det, heihiheu! 
 
Juste vi hoppade ju här om dagen, ska ladda över videosarna snart och lägga upp någon här på bloggen kanske när Kajsa hoppar Schatal! :) 
 
Igår när vi red på ängen och var klara med killarna så ropade en dam i sina äldre år (runt 50 års åldern) på oss. Hon var inte en trevlig tant och för att dra detta kort så blev det lite tjaffs pga att våra hästar skiter nere på ängen vilket är typ absurt för jag har ridit där i 5 år och ingen har någonsin klagat? Tydligen var det för att hennes hund brukar rulla sig i skiten? Kände lite såhär att då kan hon hålla bättre koll på sin hund men alla har ju som sagt olika åsikter. Samtalet slutade iallfall med att jag var kaxig, att det inte kommer gå bra för mig här i livet och att jag har en diagnos? Kan ju kännas mindre moget av en 48 åring att säga, men det visar ju bara hur långt hon kommit i livet egentligen.
 
Tror att killarna får vila idag, eller rättare sagt jag... haha. Skönt ibland att bara ta in dom, gosa/borsta, sen ge dom krubb och sova lite. Detta är det sköna med att ha egna hästar, det är aldrig ett MÅSTE att göra grejer, man gör lite som man känner. 
 
Kvirrisen är typ fet 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0