Hästnet

Ingen av oss kan förneka att vi minst några gånger om året (vissa mer än så) går in och kollar på hästnet och drömmer oss bort. 
Jag tycker att det är sjukt kul att bara gå in och kika, kanske tänka "japp, sådär ska min nästa häst se ut" osv, man kan drömma och tänka oavsätt hur priset ser ut, man tillåter sig själv gå in och kika på den där hästen som kostar 150000+. 
Slänger upp lite bilder på de hästarna som faller mig i smaken! Slänger även upp en liten kommentar om varför just jag gillar just den hästen, för ni kanske inte förstår alls varför jag skulle vilja ha en sån häst, hehe. 
 
Kommer att göra så att jag ej kollar på priserna till att börja med, gör det i slutet när jag lagt upp bild på hästen här, lite intressant att se vilken prisklass jag ligger runt ;) 
 
D-ponny sto, 10 år. Utseendemässigt diggar jag den här hästen, älskar hästar som ser lite annorlunda ut, tycker att den är skit ball. Glömde kolla på denna nu efteråt.
 
Ett varmblod, född 1996. FD travare, skulle lätt kunna ta med den hem. Utseendemässigt är det en fin häst fast ingen wowfaktor för mig bara vid första anblicken, men läste lite om den och då stod det saker som jag tycker är viktigt hos en häst, charmig. 164 cm hög. 10000kr.
 
HUR COOL? sto född 2004. 156 cm hög. Tycker att den såg himla trevlig och cool ut, en häst som sticker ut. Stod att den hade bra psyke ockås, det är viktigt för mig. 50 000 kr. 
 
Supersocial B-ponny till äldre van ryttare. Hästar säljes
Men alltså, vet inte ens vad jag ska skriva. Den är bara för uber söt. Skulle kunna köpa bara för att vara med den och gosa och ge kärlek. Vilken sötnos. 15 000 kr. 
 
Super snäll val som passar till RIDSKOLA/HOBBY/TANT. Hästar säljes
Vacker. Jag är riktigt svag för vita hästar också. 163 cm hög. Hoppad många 1m 110m tävlingar. Låter och ser ut som en lisse häst, jag hoppar ju gärna inte högre än 1m/110m högt då jag är en pusst när det gäller de högre höjderna. Hästen är 14 år också, skulle lätt kunna tänka mig att ha. HAHA såg just nu att rubiken lyder Passar till ridskola/Hobbby/Tant.... hahahaahh 45 000 kr. 
 
British spotted korsning Säljes Sto -06, Tigrerad. Hästar säljes
HUR?? hur kan man va så söt. Vill ha som en kompis. 115 cm hög, kan gosa med den. 15 000 kr. 
 
 
FÖR DIG SOM SIKTAR MOT TOPPEN! FILM!. Hästar säljes
Tyckte denna var riktigt snygg, men vem tycker inte det liksom? Dressyr, 170 cm, där faller det dock lite för mig för vill inte ha en så stor häst, men sjukt jävla snygg. 485 000 kr. 
 
Superb Morgan gelding 4 years. Hästar säljes
Hingst, född 2009. Älskar färgen på den och ser ut att vara en snäll och lugn häst. Stod att han behövde mera utbildning men det skulle nog bara vara kul tror jag. 154 cm hög också, bra storlek. 45 000 kr. 
 
Underbar valack med cool färg. Hästar säljes
Jag rider ju lite islandshäst så det här skulle vara den ultimata till utseendet. Total älskar färgen, född 2009, valack, cool och lugn häst. Som gjort för mig, om jag någonsin köper en islänning ;) 44 000 kr. 
 
Trevlig connemara valack. Hästar säljes
Connemaravalack. Har jag nämnt att jag älskar connemaror? Jag tycker dom är så himla vackra. D-ponny född 2010, ej inriden. Skulle kunna ta mig an den utmaningen faktiskt i och med att det är en d-ponny, har lite mer kontroll när det är ponnyer ;) 35 000 kr. 
 
Trevlig allround häst!. Hästar säljes
Valack född 2000. 153 cm i manken. Perfekt för mig helt enkelt, allround häst också. Riktigt fin i typen också tycker jag :D 45 000 kr. 
 
Avslutar här. Har nu kollat igenom 34 sidor på hästnet, kanske inte låter som så mycket men har ändå tagit typ 45 min... 
Tror att vi kan konstatera att jag inte går för de lite dyrare och finare hästarna. Vill ha en d-ponny eller en häst som max är runt 164 cm, helst mindre, hehe. Lite roligt för man lär sig verkligen vilken typ av häst man gillar, jag går för de lite mer kraftigare och inte så sportig i typen. 
Fortsätter kanske detta lite senare om jag har tråkigt, hörs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0