Dressyrstövlarna

Jag gick ett par nya ridstövlar på min födelsedag vilket var 14 Januari. Dom är så extremt jävla snygga MEN, de är så jävla inte sköna att rida i... När vi köpte dom så sa kvinnan i affären att de skulle ta säkert 30 gånger innan dom blev bekväma, jag har ridit i dom 6 gånger. Får typ lite panik när jag rider i dom, har inget stöd, Kvirre fattar verkligen ingenting när jag rider i dom för dom är så stela, dom typ sätter stopp för blodet i benen, haha ska dom verkligen kännas så? 
Jag funderar iallfall på att ta mig an och verkligen rida in dom nu och om dom inte känns bra efter typ några gånger till så får jag väl sälja dom för en slant. Problemet är att jag alltid rider i hoppsadeln, och för oss som har ett par riktiga dressyrstövlar så är det OMÖJLIGT att böja benet, haha. Men får väl ta tag i det här nu och försöka få dom att bli bekväma, usch... 
 
Bild från Google men de här är alltså de jag har. Köngis dressyrstövel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0