Första avramlingen

Haha jaha ja, då kan jag officiellt säga att jag ramlat av Schatal! Hur stor är egentligen chansen att jag gör det när jag ska rida ut med hans ägare Ida som dessutom inte riktigt vågar rida honom?

Han har varit super lugn de gångerna jag ridit ut med Kajsa och Kvirre, han har verkligen varit LUGN. Men.... då har han fått gå ute hela dagen och vi har ridit senare, så vet inte om det kan vara därför han vart så stissig idag! Dessutom var det en borrmaskin, folk som kastade frisbe, ungar som sprang och skrek på ängen samt fotbollsspelare, haha + att han har fått stå 2 dagar i rad nu, de kan absolut vara det.

Det gick iallfall till så att jag sa till Ida att hon gärna fick rida Kvirre eftersom att han var stissig redan i stallet, hon sa att hon gärna red Kvirre istället. Sen skulle vi trava på ängen och han låg på i ett ganska bra tempo men han snubblade/kickade (vet inte riktigt vilket) det gjorde att jag tappade balansen och han blev rädd och började studsa och då tappade jag balansen ännu mer vilket gjorde att jag såklart ramlade av... jag har inte super bra balans, hehe.

Men jag hoppade upp igen och red till foderby lite på volten och han var extremt töntig, kollade på allting osv... Jag ska dock rida han ikväll igen för att se om han är lika stissig då eller om det beror på att de inte varit ute i hagen! Schatal ska ligga i hårdträning hela sommaren ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0