Ridskolan=Avslutat Kapitel

Jag har beslutat sen en tid tillbaka att jag kommer att sluta på Veda nu efter sommaren. Jag har övervägt och övervägt med hjälp av mina egna känslor, (det där var djupt), och ibland känns det bara när man ska gå vidare och den känslan har jag fått nu. Jag har kännt på senaste att jag inte har utvecklats så mycket, jag tyckte det var roligare att rida ponny än storhäst, kan faktiskt erkänna att jag blev lite skraj när jag red vissa storhästar vilket tog bort det roliga i hela ridningen, allt detta resulterade i att jag bara kände mig DÅLIG, vart var det roliga och vart var lyckan? Den var helt borta kan jag tala om för er. 
Jag har väl alltid kännt att jag vill klara mig på egenhand, att jag på någotvis vill komma igång själv, få utveckla mina egna tankar om vad hästarna och ridningen betyder för mig. Jag menar absolut inte att jag inte tar emot råd och tips och allt som har med det hästarna att göra, jag menar att jag har en annan syn på hästarna nu än vad jag hade då och jag utvecklar gärna den synen utanför ridskolan eftersom att på en ridskola är det ditten och datten, så ska man göra punkt slut liksom, dessutom gillar jag att kunna välja att nää, jag kanske inte orkar rida idag, jag kanske bara vill gå ut och gå med hästen, vi alla vet att det inte fungerar så på ridskolor, man betalar för att rida, så är det bara.

Förut handlade det om att vinna, att tävla, att vara bäst. Nu handlar det om att hitta kontakt med hästarna, inte bara från ryggen utan även från marken, en djupare relation, det är det jag tycker är kul nu. Jag älskar fortfarande att rida dressyr och att hoppa lite då och då men jag vet inte... detta är så svårt att förklara men jag vill helt enkelt få köra på egenhand ett litet tag nu, kanske träna lite NH eftersom att Schatal är lite NH tränad, träna lite western på honom osv. 

Jag tror att en stor anledning till varför jag faktiskt kunde fatta beslutet om att sluta på Veda var för att jag har Kvicken och nu har jag även Schatal, det räcker för mig, de är de finaste killarna jag kan önska mig och därför var det ett lätt val för jag slutar ju inte med hästarna utan jag slutar bara med ridskolan, det är stor skillnad. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0