Travare

Slänger in en liten kommentar om vad jag tycker om travare i överlag, kom på att jag faktiskt aldrig gjort det...
 
Jag älskar dom. Jag tycker att de är underbara, visst de kanske inte är framavlade till att hoppa 150 och gå medelsvårdressyr, men om det inte är det man satsar på utan vill ha en bästavän, då tycker jag att travare är en av de absoluta bästa rasen.
Men måste även säga att Kvicken så som så många andra travhästar är levande bevis på att de faktiskt inte är "endast till för travet", de kan bli utmärkta ridhästar om man lägger ner samma energi som på vilken ras som helst, allt handlar om engagemang och tro.
Om jag skulle få välja att köpa en ny häst nu, jag skulle inte utesluta travare, jag skulle nog faktiskt till och med åka och provrida några travare och kanske till och med välja en före än annan ras. Varför jag skulle göra det är för att travare är lättlärda, oerhört snälla och ambitiösa, och försöker alltid sitt bästa, visst varierar det från häst till häst men i överlag har jag nästan bara träffat riktigt trevliga travare. 
Jag skulle önska att fler såg travare som en underbar ridhäst och inte bara en häst som kan trava på en bana, för de kan så mycket mer än så, alla ni som INTE har testat rida en travhäst är mycket välkommna att provrida Kvirrisen, han är fin han. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0