Tidig morgon

Gick upp klockan 7 för åka till stallet och morgon fodra alla hästar för första gången!
Det gick väldigt bra men tog typ 2 timmar? Så himla mycket som ska fixas och de som har varit där en lång tid säger åt en exakt hur man ska Göra, och om man gör fel så ryter de, fast jag ryter tillbaka då, hehe...

Iallfall så fick Kvirre gå utan Täcke i typ 2 timmar för det var/är så fint väder, vädra lite är alltid bra!
Sen så fick jag testa rida shatall (Kvirres boxkompis) och det gick väldans bra! Anledning till varför jag fick testa är för att jag ska börja rida och ta hand om han lite i veckan då ägarna behöver lite hjälp, och jag stället ju såklart mer än gärna upp!

Shatall är en vit arab som mest rids i western, han är 10? år och väldigt snäll, lite stressad ibland men mycket trevlig:) Ska väl rida lite dressyr på han för dom vill att han ska bygga muskler! Måste även säga att min dröm kom i uppfyllelse och jag fick rida i westernsadel, den var underbar, kär...!

Kom hem vid klockan 20 i 1 och nu ligger jag i sängen och kollar på Zoey 101, bra start på dagen helt enkelt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0