Hektiskt

Ja hörrni vart ska man börja... Igår vid klockan 4 fick jag ett samtal av en tjej i stallet att Kvirre inte kunde stödja på vänsterbak, han hade fått ett sår rakt på hasen. Det var liksom som ett Jack in och sen var det öppet typ 2cm ner och 5 cm uppåt sa veterinären som vi ringde dit. Hon visste inte riktigt hur allvarligt det var eftersom att det kunde ha träffat någon led osv. Han fick lugnande så hon kunde rengöra såret noga och sen lägga padd/bandage på. Men han visade inga symptom på att det var jätte allvarlig, han var inte jätte halt (2 gradit halt), han åt, han hade ingen feber m.m så vi valde att inte åka in. Klockan 9 på kvällen hade han 37,6 grader, inte feber alltså.

MEN, imorse vid klockan 8 får jag ett samtal av Lisa som är lite ansvarig för stallet att han äter inte, han ser hängig ut och han har legat ner. Som den pussy jag är börjar jag as böla och får dåligt samvete och vi åker direkt dit.

Han stod och hängde, var inte alls pigg och åt inte, och alla som känner kvicken vet att han äter mer än någon annan. Jag tog tempen direkt, veterinären hade dagen innan sagt åt mig hur jag skulle göra och hur jag skulle kolla om han var sämre. Hans temp låg på 36,8 Inte febrig alltså, jag gick ut och gick med han, inte halt eller någonting och jag kan säga att efter den lilla promenaden så blev han mycket piggare:) Han fick gå i en liten sockerbits paddock hela dagen och jag gick ut och gick med honom 6 gånger under hela dagen! Nu mår han bra, jag har gett han pencilin spruta för första gången, det gick as bra! :D

Tog även hand om schatal och det gick jätte bra

https://cdn3.cdnme.se/3301149/7-3/pic_51850ac69606ee0940fe641b.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0