Info

Slänger iväg ett litet info inlägg om vad jag gjort i stallet den senaste tiden osv då jag glömt och skriva ut det tidigare.
 
Förra fredagen fick jag rida en ponny som heter Dumle, han är en kille som bara har ett öga (charmigt enligt mig) och är lite ouppfostrad men han har en personlighet som räcker till många, jätte personlig verkligen! Han var super mysig att rida ( i slutet,haha) i början höll han på och studsa och ställa sig för att komma undan men jag knäckte nöten och han blev en riktigt trevlig ponny att rida den andra halvtimmen, jag tyckte om honom jätte mycket! :)
dumle huvud
 
Och nu lite om Kvirres update då.. Ja jag skrev ju ett långt och väldigt luddigt inlägg om vad som har hänt och antagligen fick han en spark på hasen i fredags, det är det veterinären idag som kollade på det trodde. Sickan är en veterinär som brukar hänga på vågsjö ganska så flitigt, han fick då kolla på såret, tanken var att han skulle vaccinera Kvirrisen men han fick så mycket sprutor i fredags så vi avvaktar på den fronten. Han tyckte att såret såg jätte fint ut och att det snart skulle vara läkt, han sa även att jag skulle kunna börja skritta han i helgen igen lite smått så att han får komma ut och röra på sig. Han är dock väldigt stel i traven, det kommer nog ta ett tag innan han sätts igång på riktigt igen... suck...
 
Har en sak att fundera över, om han ska få gå kvar med valackerna eller om jag släpper ut han med stona istället, inge kul när det är så pass stressat i valackhagen som det är. 
 
HAHA sitter även med min gamla dator nu då min vanliga är sönder, hittade denna bild på mig och Ruby, det var ett tag sen... 

Kommentarer
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

söt hund

2013-06-06 @ 18:03:37
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0