Behövde få ur mig allt det där...

men nu måste jag även få ur mig det här. 
 
Jag kan låta hård och att" jag skiter i vad du har att säga för det är min åsikter som gäller", och absolut är det inte så. 
Jag lyssnar gärna på vad du har att säga, du kanske till och med kan få mig att förstå varför det kan vara bra att rida med ett bett exempelvis? 
Jag själv litar 90% på mig själv när jag rider på bett, men det är inte riktigt tillräckligt för att jag vill rida på bett. 

Som ni ser i min header så har jag en bild när jag rider på bett, men headern är några månade gammal nu och jag har helt enkelt ändrat åsikter sedan den tiden. Nu tycker jag att bilden är helt ok fin men hade varit mycket bättre utan den där bettringen i bild. 
 
Jag kan rida ett en häst med bett, men då får jag lita på att jag gör det med en fin hand, dvs inte rycker eller sliter i hästens mun, sågar ner den i form etc. Exempelvis när jag var ute och red islandshästen Kolfaxi.
Det här kanske låter lite extremt men jag såg att hästen hade bett i munnen och jag kände direkt, nej men, ska jag rida med det här? Fick lite dåligt samvete för hästens skull att jag skulle rida på den med bett, men gjorde det ändå. 
 
Hela den turen red jag på långa tyglar och inga krav.
Ofta när en ny ryttare hoppar upp på en häst så är det direkt ta i tyglana och ner i form med hjälp av hand och säte, (inte alla ryttare såklart) men jag vill inte göra så längre. Känner jag inte hästen för att kunna avgöra om jag vill rida den på bett eller inte så kommer jag att välja att rida den på längre tyglar istället för att "bevisa" att jag kan få ner den här i form,det är inte allt som betyder. 
 
Hoppas ni förstår vad jag menar med detta, blir som sagt lite luddigt ibland. 
 
Schatal tyckte inte om bettet. Bild från i Juli?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0