Det gick inte

Fan alltså, det gick verkligen inte idag. 

Schatal var villig x-antal gånger men sen blev han bara apatisk och då visste inte jag vad jag skulle göra. Han gick in säkert 15 gånger och kunde stå stilla där inne i några sekunder men det var aldrig läge att stänga luckan och dra iväg. 

Jag valde att avsluta allt efter 40 min då jag var så pass besviken på mig själv att jag inte lyssnat till att han inte är redo och det blev lite mer som om att jag tvingade in honom. 
Förhoppningsvis lär jag mig något av detta och får be en kunnig komma och hjälpa mig för jag är inte tillräcklig när det kommer till lastningen vilket känns piss men vad ska man göra? Får träna träna och träna... 




Kommentarer
Postat av: Klara

Ett tips är att inte träna så länge. Jag skulle hållt på ca 15 minuter varje dag och ta det ett steg längre när hästen är redo. Inte hålla på så länge och inte begära för mycket varje gång. Lycka till :)

Svar: Tack så mycket för svaret! Ska föra vidare det i nästa träning :)
None None

2013-11-30 @ 20:50:03
URL: http://klaraf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0