Det här med hovar

Jag har inte jätte stor koll på hovar om jag får vara helt ärlig. Jag vet att vissa föredrar att ha skor och andra inte, men frågan är om det är smaksak eller vad som faktiskt ÄR bäst för hästen? 
Det är ingen fråga jag kan svara på själv och jag är inte heller 100% säker att någon annan kan ge mig ett svar som är värt att lita på till 100%. 

Kvicken och Schatal har skor både fram och bak nu men Schatal brukar endast ha fram på våren, sommaren och hösten, vintern när det är lite mer halkperiod så har han bak, bestämt av hans ägare vilket jag tycker är ett smart val. Jag tycker at Schatal har börjat röra sig mycket bättre nu när han fått skor på bak, och mycket väl kan det också vara så, men då skulle jag vilja se vad en människa som förespråkar att INTE ha skor på hästen tycker om det, skulle vara intressant. 
 
Bild från google
                                                                                            Jag kan iallfall säga att jag vet att det här inte är en bra hov. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blir väldigt långt om jag ska skriva ner alla mina åsikter om skor, men om du vill kan du ju alltid läsa den här texten om hästens hovar och varför det är bra att ha barfotahästar. Den är ganska lång men jättebra, du kan ju bara skumma igenom om du vill i alla fall :)
http://www.thinklikeahorse.org/index-28.html

Du kan också läsa det här inlägget eller bara kolla på youtubevideorna om du vill lära dig mer! Hon har även massa fler inlägg om barfotahovar och alla är jättebra och väldigt lärorika!
http://vivanolivia.blogg.se/2013/august/hovvard-2.html#comment

Svar: Åh tack så jätte mycket! Behövs verkligen! :)
None None

2013-11-21 @ 16:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0