Hur kommer det gå

Måste verkligen skriva av mig här nu. Jag kommer nog att gå emot min egna syn på hur det ska gå till vid lastning. Jag vet att jag ska lyssna till hästen om den vill gå in eller inte och alla punkter utöver det, men jag kommer att bli tvungen att kanske behöva gå emot det. 
 
Jag har lasttränat Schatal 3? gånger tidigare, men då har vi aldrig stängt bakluckan eller gjort något drastiskt, inte åkt iväg med honom eller så, jag ville ta det lugnt.
Men nu efter att han såg ut sådär i hagen för cirka 1 månad sedan nu så känner jag att vi måste iväg till kliniken för att göra en undersökning. Eftersom att jag inte har en egen transport så har jag inte heller haft chansen att lastträna något mer, det jag försöker säga är alltså att på onsdag ska han in, kunna stå med stängd bom och dessutom kunna åka 20-25 min till kliniken. 
 
Mår jag dåligt över detta? JA. Sen vet jag inte alls hur han kommer vara vid denna lastning då jag känt att han faktiskt har varit rätt stabil vid transporten dom gångerna jag tränat med honom men den här gången är det lite mer att vi "måste" iväg och det känns inte bra för mig att känna det där "nu måste Schatal gå in i transporten för att åka iväg", det går emot mitt tänk. 
 
Men jag har övervägt, är det inte bättre att vi faktiskt får det här gjort så att jag verkligen vet vad som är fel på honom/inte fel och dessutom kunna lägga upp träning m.m basserat på vad kliniken säger, istället för att gå runt ovetandes, ja vem vet hur länge. 
 
Men som jag säger, det här TAR EMOT i mitt hjärta en gnutta men å andra sidan försöker jag verkligen tänka positivt och känna att" jo men Schatal är redo för detta, han klarar av det" m.m. 
 
Jag får helt enkelt uppdatera er här på bloggen och ni får tycka jätte illa om mig den här gången men jag vill verkligen att han ska få en utredning. :(
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0