Inte som planerat

När jag insåg där efter 40 min att det här faktiskt inte skulle gå så blev jag rätt besviken. 
Inte på honom utan på mig själv för att jag inte är tillräcklig duktig för att kunna lasta honom. Men det är när jag tänker efter inte så konstigt då jag aldrig lärt mig hur man ska lasta eller har haft någon som guidar mig, jag har liksom bara lastat kvicken 6 gånger innan.

Det känns surt såklart då jag fixat allting, tid på kliniken, pratat med hans ägare,  hyrt transport, det ända som inte ville funka var att han gick in, haha komiskt om man tänker efter. 

Men nu får jag helt enkelt bygga upp en ny plan, men just nu ska vi bara ta det lugnt och umgås igen utan att behöva tänka på lastningen. 

Imorgon planerar jag på att faktiskt rida en liten snutt på volten. 
Jag har inte velat rida nu för att jag har känt att jag vill iväg först men det betyder inte att han INTE går att rida. Jag har sett att han är väldigt pigg och glad nu, rör sig väldigt bra också så jag vet att han är redo, men ni vet när man bygger upp en plan , då vill man gärna följa den. I detta fall sprack den och då är det en ny plan nu som gäller vilket kommer innehålla lättare ridning, kul! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0