Jag vill att dom ska må bra

Jag vill skriva det här inlägget nu, det hjälper att öppna upp sig så det gör jag nu. 

För ett tag sedan mådde jag inte bra, psykiskt. Jag kände mig inte tillräcklig började lyssna på helt annan musik än vad jag var van vid, jag förändrades och gick in i en mörk period. Den här tiden gick det inte så bra med hästarna heller, jag la inte ner någon energi alla på det och i den perioden hade jag inte heller upptäckt NH.

Idag mår jag sjukt bra, och jag hoppas av hela mitt hjärta att den energin smittar av sig när jag och hästarna är tillsammans. Har ni märkt när ni kommer till stallet och liksom är som en zombie ? Kvicken blir iallfall skit sur på mig då och nafsar och Schatal blir stressad.

MEN när jag glider in i stallet med glädje och ett visst lugn så är det 2 andra hästar jag har framför mig. Dom är positiva och vill vara med och kolla allt jag gör och villiga att arbeta det är en sådan känsla som man måste ha varit med om för att förstå. 

Känn av nästa gång du ska till stallet innan du kommer dit, är jag lugn, är jag taggad, är jag arg, är jag sur, är jag harmonisk ? Osv. Tänk sedan på hur hästen beter sig runt dig i alla dessa olika sinnesstämningar, det kommer att göra stor nytta kan jag lova. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0