Klargör

Jag kan bli inspererad av dig- om jag tycker att du är sjysst i din hästhantering.
 
Jag skrev tidigare att jag inte riktigt stödjer dressyren på samma sätt som jag gjorde förut, men det betyder inte att jag avskyr den för det, det är bara det att jag väljer att inte rida så längre.Jag vill däremot rida på ett mer avslappnat och harmoniskt sätt, och för mig är inte riktigt dressyren det, men det är såklart egen åsikt. Jag har aldrig riktigt varit en hoppryttare även fast jag ställt upp i många hopptävlingar och hoppat väldigt mycket för att det är skoj, men det är inget såhär nu jag känner att jag någonsin kommer att satsa på. 

För att komma in i ett nytt tänk (iallfall för mig) så behövde jag verkligen sätta mig in i det tänket till 100%, det gick inte för mig att vara lite halvdan. Jag behövde gå in i NHrollen på fullaste allvar och ta reda på vad det är jag inte tycker om dressyren,hoppningen,fälttävlan,bett,hagtider,uppstallning m.m Och nu ligger jag på en hyfsad nivå på vad jag känner inför allt detta, därför blir det enklare för mig att acceptera vad just du tycker och tänker också. 
 
Dock kan jag tycka att det här blir lite dubbel åsiker från min sida, men i grund och botten vill jag faktiskt inte smutskasta eller döma någon så hårt, jag vill bara visa att det finns en bättre väg att gå, det fick jag bevisat för mig själv. 
Därför kan det bli lite dubbla åsiker här på bloggen ibland för jag vill gärna inte att folk ska piska sina hästar när det inte går framåt, jag vill inte att man ska rycka tag i hästensmun, men jag vill samtidigt inte få det att låta som om att, det är NH som gäller och inget annat. 

Jag är öppen för åsikter och tankar, men sen är det även min uppgift som hästägare att välja det som jag vill lära ut och det jag vill föra vidare på min hästar, och det kommer endast vara den vettigaste hanteringen. 
 
Bild från början av sommaren när jag fortfarande red med bett och spö 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0