Schatal lös i stallgången

Då och då får jag för mig att ha Schatal i stallgången. 
Jag läste en gång på equiss.se att hennes pojkvän hade frågat " varför binder man upp hästarna, är inte det lite konstig?" Och hon hade tyckt att han var dum i huvudet som frågat det, men till slut hade hon tänkt efter och ba: ja varför har man dom egentligen spända mellan två linor? 

Och det satte spår i mina handlingar och nu försöker jag ytterst sällan att spänna upp killarna i stallgången, dom får vara fria men det kan ta ett tag för dom att faktiskt stå kvar på samma plats. 
Schatals boxdörr brukar jag stänga bara för att markera att jag vill att han gärna får stå med mig här ute nu. 
Såhär kan det se ut till en början: 
Mat? 
Får jag gå in? 
Kom och va med mig istället Schatal

Okej jag kommer 
Hö. 

Haha sådär brukar det gå till haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0