Ser man ett mönster eller?




Första bilden är förra sommaren. Då longerade jag med snodd samt träns med bett. Då ansåg jag att det var ända sättet för hästen att verkligen jobba rätt på , men ni som följer mig här på bloggen vet väl att fallet inte är så idag? 

Idag longerar jag som på bilden under första bilden, med grimma och longerinslina. Jag har insett att NEJ jag behöver inte alla dessa onödiga hjälpmedel för att min häst ska jobba rätt. Här ger jag även hästen chansen att få hitta dit själv utan onödigt krimskrams som snodd. 
"Det är inte hästen som inte har balansen det är vi människor som inte har". 
Många säger gärna att man hjälper hästen att balansera och hitta rätt med hjälpmedel så som snodd i detta fall men jag har fått det bevisat att det går utan då både Kvicken och Schatal hittar takt, balans, bakbenen under sig, höjd rygg utan allt detta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0