Söndagen i ord

Igår kom jag och mamma till stallet vid klockan 3 för Schatal skulle få nya skor! 
Han fick nya skor både fram och bak nu för han brukar ha det under vinter perioden, kan vara bra nu också för att han ska bli lite stadigare på "hoven" och inte glida iväg och skada sig på nytt!

Vet att skor-debatten är ganska stor nu om man "ska" ha skor eller inte men jag har inte riktigt något att säga på den fronten för är inte jätte uppdaterad , allt jag vet är att Schatal inte kunde ridas på halmark för att han gled runt som en liten Bambi, då har jag hellre skor om det nu visar sig att han kan ridas på i vinter! 

Testade ett lite tjockare vintertäcke på homom också i storlek 155 och set satt helt okej, lite stort men bättre än för litet! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0