Torsdag= ledig=stallet

Ååh fick reda på att vi är lediga idag pga av sjuka lärare, HUR SKÖNT?!

Detta betydde stallet direkt efter att jag gått upp ur sängen, kom iväg vid halv 12! 

Tycker det är så himla skönt att komma till stallet mitt på dagen, för annars ligger man bara och degar liksom, skönt det med men inte lika härligt som att vara i stallet en förmiddag! 

Jag började med att Longera Schatal på volten. Han var rätt uppstressad för alla barn på skolan var ute och lekte, det var väldigt spännande att kolla på... Men han fick ett sjukt fint steg och jag fick se att han var väldigt pigg och hade mycket energi, hehe! 
Han blev även ruskigt svettig, najs!! 

Sen longerade jag Kvicken. Jag nämnde att han ramlade i hagen i förrigår och farmor sa idag att det hade sett så brutalt ut att hon trodde att hon skulle behöva ringa nödslakt,  shit... 
Men han såg väldigt bra ut i longeringen och var så himla gosig. 

Måste tillägga att han höll sig bakom mig på vägen till volten och på vägen hem, shit vilka framsteg. 
Här kommer bevis:
Vägen till volten 

Vägen hem!

Lägger upp fler bilder från dagen i ett annat inlägg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0