Vill inte du också?

Sitter och tänker lite på hjälptyglar osv. Jag tänker på vad jag faktiskt vill skriva om och så ploppade en fråga upp i mitt huvud. 
Det är lätt för mig att sitta och säga "nej men jag tycker faktiskt inte om bett, snoddar, gramaner, martingaler m.m" och sedan inte tänka mer på det förutom att jag själv tycker att det är inte riktigt är min grej. 

Men så kom jag och tänka på, vill inte du också det? Vill inte du också sträva efter att kunna rida med så lite utrustning som möjligt på hästen? Eller känner du att du måste ha alla dessa grejer för att klara av att rida eller hur ligger det till liksom? 
Bara en tanke som kom upp. 
 
Såhär föredrar jag att rida fast utan bettet numera då. En sadel, ett bettlöstträns och tyglar. Självklart har jag andra mål att sätta efter det här då också. Sadeln kan jag plocka bort om jag vill och bara rida på det bettlösatränset men vill komma ett steg längre, långsiktigt mål att sträva efter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0