Är jag för snäll?

Fan, börjar fundera över om jag är lite för mesig med Schatal? Egentligen är han en ganska dominant häst och bossar gärna lite i vissa situationer. Jag kanske bara måste visa honom vid lastträningen att "det här är det som gäller och vi ska in i transporten" istället för att mesa med "oj, vill du gå in, okej om du inte vill så gör vi det inte!", ibland tror jag att min syn har blivit lite för snäll och jag ger hästen 51% av relationen istället för de 50% som jag vill att den ska ha, jag vill då alltså ha de där 51% själv.
 
Kanske är det bara dax att sätta ner foten och visa honom att, nej det här är inte farligt och om jag går in här så kan du lita på mig att det inte är farligt, får testa med den inställningen nästa gång och se vart vi kommer, är en gräns mellan att vara bestämd och hård, den får jag inte krossa. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0