Är motivationen viktig?

Ohja, det fick jag smaka på i Lördags. 
 
Jag skrev tidigare att min motivation är lite svajig just nu, jag har inte riktigt lust att dra iväg och rida nu och det kan bli en stor börda bara det då jag vill att killarna ska få gå ut och röra lite på sig utöver i hagen. 

Jag tänker och tänker och tänker att jag är en dålig människa om jag inte rider båda hästarna minst 4 gånger i veckan men ibland finns inte känslan och energin där, jobbet blir då sämre om jag inte känner mig taggad och det var det jag fick smaka på lördags.
Jag var ofokuserad vid lastträningen vilket ledde till ett sämre "jobb" än första gången, jag var ur synk, kunde inte riktigt läsa av kroppspråket och blev i mitt tycke, en dålig förebild för Schatal och det är det sista Schatal behöver vid lastträningen. 
 
Ridningen efteråt gick iof bättre men jag var inte speciellt taggad även fast det gick helt Ok i mitt tycke och Schatal blev lugn även fast jag satt på ryggen istället för att gå med honom, det är ett framsteg bara det. 
 
Jag behöver känna motivation för att göra bra ifrån mig, NH-utvecklingen gick som bäst för att jag verkligen VILLE lära mig hur hästen tänker, vilket jag såklart vill idag också men jag har inte samma energi just denna period i mitt liv. 
 
Är det då okej att bara umgås och borsta på hästarna istället för att dra ut på ritter och ha större engemang i NH-träningen?
Jag måste svara ja på den frågan, det här behovet av att man måste rida och träna ligger i människans natur och inte hästens, det måste man komma ihåg. Sen tycker nog dom flesta hästarna att det är KUL att ridas och träna, men dom mår nog inte sämre av att bara få vara hästar i vissa perioder. 
 
Hoppas innerligt att min motivation kommer tillbaka snarast. 
 
Så känner jag lite just nu, fin dubbel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0