Mitt gymnasiearbete

Som ni vet så har jag valt att göra "Natural Horsemanship VS Traditionell Hästhantering" i mitt gymnasiearbete i skolan. 
Varför jag valde det är för att se hur stor skillnad det faktiskt är på hanteringen. Hittils har jag fått svar från cirka 5 st NH människor och behöver då såklart TH människor som också svarar och det är för att mitt arbete kommer att handla om jämförelsen mellan dessa två typer av hanteringar. 
 
Himla kul att dom som svarat på frågorna tycker att det ska bli kul att få se slut resultatet av arbetet och dom som har svarat ha varit riktigt engagerade, KUL!

Men något jag märkt är att många inte riktigt kan avgöra om dom är NH människor eller TH människor? För mig är det en ganska stor skillnad mellan dessa två och jag anser då att du är en NH-människa om du utgår från den terion och en TH-människa om du utgår från dens teori, inte svårare än så. 
Jag var TH-människa innan och nu är jag mer åt NH-människa för att jag har valt att läsa på om vad NH-teorin går ut på och tycker det låter väldigt logiskt.
 
På bloggen kommer ni självklart att få se slut reslutatet, men det är ju inte förrens nästa år, be patient!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0