Onödigt

Är det någon nyhet att det går runt skitsnack och en jädrans massa åsikter inom ridsporten? Mitt svar på det är iallfall nej. 
Vi alla kommer ha olika åsiker livet ut och personligen för mig så känner jag att jag inte vill ta del av det i en större diskussion, det jag vill lägger jag fram här i bloggen. 

Jag läser ett par antal bloggar och varje gång jag ser ett inlägg om folk som blir nedtryckta och får kommentarer som enbart är där för att "hata" så tänker jag varje gång, " vad är det som får denna person sig tvungen till att skriva, du är ful, du är dålig m.m", vart finns det behovet? Jag själv tar gärna och kommenterar en blogg om det är ett inlägg där jag håller helt med, sällan om aldrig jag kommenterar där jag inte alls håller med, då kan jag skriva det här på min blogg istället för att indirekt skriva det till personen i sig. 
 
Det handlar om behov, det handlar om att man känner att man nästan behöver skriva negativt till denna person istället för att inte kommentera alls. Jag kommenterar iallfall inte om jag inte har något positivt att skriva, då är det värt det men annars inte, handlar om moral och om mognadsnivå enligt mig. 
 
Det är en annan grej att skriva feedback som kan få en positiv inverakan istället för att skriva något med en negativinverkan. Ibland vill man såklart att andra ska tänka till lite extra, men det är då upp till den personen. 
 
Have fun 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0