Sista rutten

Var i stallet vid klockan halv 8 och då gick jag och mamma ut och gick med killarna. Schatal rör sig bättre idag men något är ju uppenbart fortfarande fel. 
Hans ägare har kommit överrens om att åka och röntga honom en gång för alla när han är lite stabilare i kroppen och lite mer "på banan" igen. 
John kommer att få hjälpa att lasta då jag vill ha någon kunnig runt omkring mig som kan lasta och han är duktig, dock väldigt pressande så Schatal måste må bättre innan vi sätter igång med detta. 

Vi åkte dit en sista gång vid klockan 10 och gav dom mer hö samt kollade att allt stod rätt till. Schatal var mycket piggare nu men han rör som sagt fortfarande gärna inte huvudet åt vänster,mysterium som jag kommer få hålla vakt på i några dagar/veckor framöver, blir ingen ridning för honom på ett bra tag iallfall, så mycket kan jag säga. 
 
Kvicken är som vanligt och ska försöka rida han lite mer nu i veckan när jag ändå bara har 1 häst att rida, han ska få lite mer tid nu också för Schatal tar rätt så mycket energi ibland så Kvicken ska få extra kärlek,hehe. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0