Ridning x 2

Tjena!
Begav mig av till stallet klockan 14.50 för att rida båda killarna. Typsikt så började det att regna när jag kom fram, och det var inte lite regn heller.. Men det sket jag i denna gång och tog mig först ut med Schatal. 
Det tog väl sesådär 15 min för oss att gå från stallet och förbi huset, vilket är runt 20 meter, haha. 

Men vi kämpade på och jag bara kände att jag inte ville "ge upp", dock kan jag säga att jag tog det inte som en "vinst" från min sida för att vi till slut tog oss förbi, utan det var en vinst för båda. 
Jag tycker nämligen inte om när man använder sig av uttrycket "jag vann över hästen". För det är egentligen ingenting att vinna över eftersom att jag ser oss som ganska så likgiltiga, det kändes nog ganska bra för honom också att till slut gå förbi "alla läskiga saker" och jag är nöjd för vi arbetade som ett team. 
 
Testade även att rida i min hoppsadel, jag lever lite on the edge för jag har egentligen inte så stor aning om hur mina sadlar ligger på honom men jag kan utgå från att han är rätt bra på att visa vad han tycker om och inte tycker om. Det ska bli skönt för 13 oktober kommer jag få reda på vilken sadel som ligger bäst, själv så älskar jag hoppsadeln som egentligen är min fasters men den fick jag låna för att hennes häst tyvärr dog och hon inte hade någon använding av den. 
Den är super skön att rida och jag man sitter som en gud, ska fota den och lägga upp här på bloggen när jag kommer ihåg!

Förövrigt skötte sig Schatal jätte bra om man tänker bort den lilla händelsen i början. Han var riktigt fin att rida för att inte ha gått på cirka 2? veckor, traven gick jätte bra och han var med på noterna, mer än så begärde jag inte idag. 
 
Kvicken och jag tog oss ut på en liten skritt-tur på cirka 20 min, jag var klar i stallet runt 16.30 med båda hästarna men fixade allt inför kvällen så att jag bara kan ta in dom sen och allt är klart!
 
En bild från någon gång.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0