när folk pratar om sina djur

På senaste nu när jag kollat på ryttareliten så har jag fokuserat väldigt mycket på hur dom talar om sina hästar. Det är en sak att "älska sin häst för att den har en bra hopp/dressyrstam eller för att den prestrerar bra inne på banan" och sedan är det en anna sak att "älska sin häst för den den är som individ". 
 
Så något jag reagerade på först (omedvetet) var Charlottes sätt att tala om sina hästar, varje häst var "den" och sällan talade hon om hästen med dens riktiga namn. Det kändes lite som "äh, jag har så många hästar så alla hästar får heta den". Förstår ni? Det var väldigt mycket snack om att hästen måste prestrera (ja jag förstår att det är en dyr sport) men inte en ända gång tyckte jag se att hon helt genuint älskade hästarna för det djuret dom är, vilket gjorde lite ont i mitt djurvänliga hjärta. 
 
Peder däremot fick jag respekt för, han talade alltid väl om sina hästar och verkar vara en väldigt sund och genuin människa! Han sa alltid hästens namn och talade så himla fint om dom och hur bra djuret är, han tyckte jag om! 
 
Tänk så små och konstiga saker man kan reagera på ändå, haha! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0