bilder från tiden på gården

Att fått bo på en gård i 5 veckors tid har varit helt fantastiskt på flera olika sätt. Dels för att jag alltid velat testa på gårdlivet för att se hur det är men också för att jag har fått spendera tiden med underbara människor och djur. Jag kan inte ens komma nära till att beskriva hur det var att kunna se hästarna 24 timmar om dygnet i 5 veckor, det är enormt lärorikt och jag fick en sådan förståelse för vilka Shatte och Kvicken faktiskt är. 
 
Sen kan jag inte glömma att nämna Stella heller, Ida och Fredriks stora forster tik som kom nära mitt hjärta. En helt fantatisk hund på många sätt och vis, och troligen den hund som kommit mig närmast under mina 19 år. Hon lärde mig så mycket om hur ett band till en hund kan vara och det är något jag kommer ta med mig resten av livet. 
 
Jag lärde mig även mycket om mig själv. Det var länge sedan jag trodde att jag skulle klara av att gå upp tidigt på mornarna och hålla igång hela dagen, men där bevisade jag för mig själv att jag klarade av det och det kommer jag ta med mig till arbetslivet. Visst var vissa dagar tunga men atmosfären hjälpte till så mycket att jag inte har något att klaga på. 
 
Här kommer lite bilder som summerar en hel del av min tid där borta. Vissa bilder är iphone bilder och vissa är systemkamera bilder, ni kommer märka en klar skillnad haha. 
 
 
 Fina Renio!
 
 
 

Lilla Tarzan och Ida övar på att gå över pressäningen (stavning?)
 
 
 
 
 Min fina Kvickis
 
 
 

Och lilla Shatteponken
 
 
 
 
Renio fick också öva lite!
 
 
 
 
 
Fina Jackie!
 
Ida rider Renio barbacka för första gången!
 
 
En del av familjen!
 
 
Även jag fick testa på att rida Renio!
 
 
 
 
 
 
 
 
Stallet!
 
Och lilla Anna som dom fick hem under tiden jag var på gården!
 
Hur söööööt??
 
 
Shatte en dag.. har ALDRIG sett han såhär lerig
 
 
 
Lilla Lucky som kom på besök på kvällskvisten många kvällar!
 
 
 
 
Efter att jag målat en hel dag hehe!
 
Och världens bästa, Stella<3
 
Detta var en morgon när jag kom in, Shatte hade kommit lös i stallet hehe
 
När vi testade på att rida i hans gamla westernsadel!
 
Stella så kramgo som bara hon kan va!
 
Och när bästa jocko kom på besök!
 
Jocko fick rida ut på Shatte hehe
 
När stella sov på min axel!
 
När Carro var på besök och vi hittade en igelkott i boxen hahah, minnen det 
 
Carro och Jackie!
 
Stella efter en löptur!
 
Carros hund Disa som verkligen vet hur man gör "Puppy eyes"
 
När hundarna sprang på åkern heheh
 
Kvicken första ridturen!
 
 
 
 
Åh som ni ser så blev det en hel del bilder att visa och varenda bild har ett minne för mig. När jag kollar tillbaka så kan jag inte beskriva med ord hur mycket jag saknar det, helt fantastiskt. 
Har dock en heldel systemkamera bilder kvar men dom har jag tyvärr inte överfört till min data än, ska göra det någon dag för finns såå många fina bilder på när vi släppte ihop lilla Tarzan och Schatal i paddocken! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0