Jag tycker att det är bra

när folk ställer sig frågandes till vissa människors ridning. 

För mig handlar det personligen inte om att trycka ner någon utan snarare att kanske få någon att tänka till en extra gång.

Jag däremot kommenterar nästan aldrig någons bild på Instagram eller blogg eller vart man nu lägger upp bilder när man rider men jag tycker att det är bra när folk gör det! 

Sen finner jag det väldigt konstigt att många ryttare säger att bett är helt okej att rida på om man inte tar i hästen (dvs rida rätt på bett) men jag tror att du måste vara någon sorts mirakel människa om du kan garantera att du till 100% inte tar i hästen under ett helt rispass! 

Jag tycker att det är bra att folk ställer sig frågandes till viss ridning som pågår, det får oss människor att förbättra oss men även hästen att bli mycket bekvämare när vi väljer att rida på dom!  

Här rider jag på bettlöst och försöker ta så lite som möjligt i Kvicken! Bilderna i sig ser inte alls lika flashiga ut som när en häst hålls ihop av hand och säte och kröker på nacken men jag tycker personligen att mer frihet ser bättre ut!

Kvicken är väldigt lätt att jobba med (oftast, dvs när han inte blir stressd eller inte förstår vad man menar) och jag tror garanterat att alla hästar kan ridas på energi! Sen väljer jag att ha sadel (ibland) och bettlösthuvudlag för att jag är osäker ibland så det är endast för min skull! Här måste jag jobba på att få mer tillit och få bort alla tankar som jag kan tänka ibland! Det har alltså ingenting med hästen att göra utan min osäkerhet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0