summering

Jag vet att jag är några dagar förtidig med att skriva detta inlägg men jag säkerligen glömma det annars!
 
Det här året har varit helt fantastiskt för mig. Till att börja med måste jag bara skriva att 14 är mitt turnummer och det här har utan tvekan varit ett av dom bättre åren. Det har gått jätte fint med hästarna och det var super lärorikt för mig att åka ner till Schatals ägares gård 5 veckor i somras och bara få andas hästar. Jag hade Kvicken och Shatte närvarande 24h om dygnet då dom stod i hagen precis utanför min stuga som jag bodde i. Jag kunde kolla på dom när jag ville och det var helt fantastiskt att vakna upp och få se hästarna på morgonen, jag lärde känna dom på ett helt annat stadie. 
 Shatte och lilla Tarzan!
 
 
Älskade Stella!
 
 
 
En morgon när jag hittade Shatte lös i stallgången haha!
 
 
 
 
 
 
 
 
Fina RENIO!
 
Min bästa älskling!
 
 
 
Sen tog jag studenten den 6 Juni också, alltså innan jag åkte iväg till gården. Att ta studenten för mig var väldigt skönt. Att ha varit skoltrött sedan 7 klass i grundskolan var rätt jobbigt faktiskt. Motivationen låg egentligen alltid på 0 och jag ville verkligen bara därifrån. Min mamma var alltid väldigt pushande med att jag åtminstonde skulle försöka men krävde inte mycket mer än så, hon har verkligen varit guld hela min skolgång! 
Jag och Kussen Jocko på studenten!
 
Sen nu i November tog jag mitt körkort! Det var något jag veeeerkligen ville ta innan 2014s slut. Jag bara kände hur alla möjligheter skulle öppnas upp så fort jag tagit mitt körkort. Söka jobb, åka till stallet, roadtrippa med polarna, och alla andra fördelar som det innebär! Det var dock en ganska tuff resa för mig då jag klarade terion och uppkörningen på 3 försöket. Allt som allt tog det 3 månader tills jag tog körkortet då det var svårt att få tag på tider för uppkörning. Jag var verkligen helt förkrossad när jag inte klarade teorin eller uppkörningen men sen när jag väl klarade det så var allting värt allt jag lagt ner på det!
 
Jag var också i Paris med mammas sida av släkten! Även fast jag avskyr att flyga (började gråta på flyget på vägen hem när jag såg en blixt i luften) så är det ju helt fantastiskt att besöka andra länder! Jag har en riktigt förkärlek till Frankrike också då min mormor och morfar bor där. Har väl varit i landet cirka 15 gånger varav två av gångerna har varit i Paris! Jag ääääälskar staden, den är otroligt vacker och romantisk men jag skulle nog rekommendera att åka dit med kompisar för maximal upplevelse!
 
 
 
 
 
Eller varför inte bara alla fantastiska kvällar med mina vänner?? Vi har inprincip hängt varje dag hela detta år, vi har alltid kul tillsammans och fan, riktiga bröder det där. Nu när vintern är här så åker vi och sladdar lite med bilarna, eller rättare sagt jag lärde mig igår hur man gör så nu är det extra kul!! Nej men vänner är viktigt att ha och speciellt några du är riktigt bekväma med. Jag och mina är nog inte riktigt som alla andra,vi är väääldigt grabbiga av oss och tycker om att hitta på bus, ni vet den där liiiilla adrenalinkicken som beövs? Den letar vi efter. 
Bella!
 
Jag och Jocko!
 
Carro och hennes hund Disa!
 
Angie som jag brukar passa ibland, storfavorit!
 
När min kompis Cajsa fyllde år!
 
Jag och syrran!
Cajsa och Bella!
 
 
Min vän Patte!
 
Jag och Dj på studenten!
 
Med andra ord har det varit ett helt fantastiskt år, jag har lärt mig så mycket om hästar och jag känner att det är en bra början på min utveckling! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0