Vädret

Tänkte ta ett inlägg och prata om vädret lite.

Det har knappt varit någon sol här i Vallentuna på flera månader, snittat typ 3 månader! Regnigt och äckligt väder samt väldigt få soltimmar!

Graderna har ändå legat på 10+ till 0 gradigt sedan i oktober! Det som har varit lite tråkigt är att hästarna har fått gå med regntäcken ett bra tag på sig ute... 

Dom har dock fått gå utan när det bara har varit ruggigt ute men inte regnigt! 

Shatte har endast ett regntäcken och har nog alltid haft. Aldrig varit heltäckt med tjocka tecken medans Kvicken har 2 st regntäcken och ett lite tjockare för vintern! 

Idag tog jag av shatte täcket ute (nyss) för tycker inte att han behöver det med sin tjocka päls! Kvicken däremot får ha sitt tunna regntäcke då han är lite äldre! 

Jag tycker det är rät viktigt att inte övertäcka sina hästar men det berör inte mig hur andra gör faktiskt! 

Men jag hoppas på lite fler soltimmar snart så att hästarna (shatte) inte behöver ha på sig täcke ute! 




Såhär ser deras täcken ut, tunna regntäcken som skyddar mot allt detta regn som fallit under denna period!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0