akademiskt och western

Jag har intresserat mig så fruktansvärt mycket för akademisk ridkonst samt western ridning nu på senaste. 
 
Akademisk ridkonst blev jag presenterad för för några år sedan då min kompis Carro rider det och jag fick även testa på lite på hennes häst Pirre. Nu är ju det mesta bortglömt men kommer ihåg att jag tyckte det var coolt som satan. 
 
Western har jag dock inte provat rida på riktigt utan jag åkte ju iväg till ett western stall här i Vallentuna och kollade men just det stället var nog inget för mig om jag ska vara ärlig. 
 
Vill verkligen lära mig mer om båda ridsorterna men vet inte riktigt vart man ska börja. Ja internet är ju alltid en bra början men vill åka ut och kolla och lära mig mata in kunskap och få testa på båda ridstilarna!! 
 
Någon dag!!

Kommentarer
Postat av: Klara

Equiss och Alexandra Wirgarts bloggar är riktigt bra AR bloggar och Josefine Philhede (stavning?) har/hade en riktigt bra westernblogg men den verkar vara borttagen? westernbloggen.se är en av mina favoriter. Hoppas du hittar inspiration :)

Svar: Tack så jätte mycket för tipsen! Equiss och Alexandra Wirgarts bloggar har läst ett litet tag och det är väl där intresset började komma! Western bloggar finner jag dock svårare att hitta men ska kika in på hennes! Tackar så hjärtligt!:)
None None

2014-02-12 @ 21:49:48
URL: http://klaraf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0