att arbeta med godis

Jag tycker i grund och botten att det är en jätte fin idé att jobba med godis som ett belöningssystem. 
 

Men jag tänker väl lite såhär. Den dagen jag inte har godis med mig någonstans och jag vill träna med hästen osv så vill jag inte att det ska få en negativ effekt just för att inte godiset finns med och hästen kanske inte ser en mening med att samarbeta då heller. 
Sen vill jag inte att hästen ska försöka förstå mig heller för att den vet att den kommer att få godis då. 
 
Därför väljer jag att inte arbeta med godis. En bölning för mig är att låta hästen vara när den gjort "rätt" eller i vissa fall visa kärlek genom att klappa på den och klia. 
 
Kort och gott vill jag inte känna mig beroende av att ha godis med mig överallt!

Hur gör ni?:)

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag kör med allt möjligt haha. Förstår varför en del är emot godis som belöning men eftersom jag tricktränar en del så tycker jag att det är superbra och om jag nån gång skulle ha slut på godis så får man belöna på ett annat sätt just då. Men "vardagssaker" belönar jag inte med godis utan där blir det oftast med rösten :)

Svar: Är inte emot det absolut inte, men i min vardag skulle det nog inte hålla tror jag :) men förstår om man tricktränar (vilket jag inte gör)!
None None

2014-02-26 @ 22:39:21
URL: http://klaraf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0