hur gick det?

Haha ja vart ska man börja.. Sadlade på Kvicken och satte på Schatal grimskaftet, hoppade upp på Kvicken och iväg bar det .
 
Problemet var att Kvicken var lite rädd för Shatte då Shatte ofta är väldigt på honom, vilket han var idag också. Shatte fattade inte riktigt vad han skulle göra så han trippade på sidan av av Kvicken och då blev såklart Kvicken stressad också. Det gick bra iungefär 100 m men sen när det började bli lite mer öppna ytor började Shatte få lite överskottsenergi och började studsa vilket då fick Kvicken att triggas igång lite. 
Då vart jag tvungen att hålla lite hårdare i Kvicken vilket inte riktigt uppskattades och han blev ännu mer stressad. Valde istället att gå tillbaka med Shatte till stallet och fortsätta rida ett pass på volten med Kvicken istället. 
 
Vill dock fortsätta öva på det här men måste först få bort lite överskottsenerig från båda två och tyvärr kan jag ju inte riktigt styra över att Kvicken har så mycket respekt för Shatte men vi ska absolut få det här att funka nu, hehe!
 
Kvicken och jag klickade verkligen super bra idag i ridningen. Jag rider ju i grimma nu för tycker det är mycket skönare utan alla remmar osv, hästarna verkar trivas väldigt bra på det också, om inte bättre än sidepullet. 
 
Vi gjorde mycket galoppfattningar idag på halv långa tyglar och det gick super bra. Vi hittade en sådan kontakt och harmoni att jag blev alldeles lycklig inombords. Kunde styra tempot i gångarter med hjälp av min sits. 
 
Nu är det ju lov så ska försöka åka till stallet på dagarna för jag måste erkänna att jag saknat det :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0