inte tillräckligt duktig

Ja rubriken handlar ju då såklart om ingen annan än mig själv. 

Vad jag menar med det är att jag inte är tillräcklig duktig för att kunna avgöra när hästen jobbar rätt under ryttaren. Jag har lärt mig att se att hästen INTE sätter under bakbenen med hjälp av att kolla på "bågen" när hästen går i alla gångarter. Jag kan se att dom flesta hästarna lägger allt för mycket vikt på bogarna och bara då böjer på huvudet, även mina hästar då. 
 
MEN jag anser inte att jag besitter den kunskapen än för att kunna gå vidare från där jag är nu med att jobba hästen rätt utan just nu får jag fokusera på det jag kan och vill, harmoni och kontakt. Efter det ska jag försöka på något sätt lära mig att jobba Shatte och Kvicken så att dom sätter bakbenen under sig också. 
 
Ni vet ju att jag absolut inte vill rida på styrka och många verkar tro att en hård och fast hand + mycket driv atoumatiskt får hästen att sätta bakbenen under sig men så är det inte i dom flesta fall, i självaverket böjer bara hästen sig ännu mer och hittar vägar igenom= dvs lägga vikt på bogarna. 
 
Behöver lära mig från grunden igen och det ser jag fram emot :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0