Testa ny grej

Nu känner jag att hästarna är i ett ganska stabilt läge i vardagen. 

Så idag tänkte jag testa något nytt. Ibland blir jag lite uttråkad av att bara göra samma saker och ibland stör det mig att jag inte "kan" göra saker med båda hästarna samtidigt, tex rida ut osv. 

Idag tänkte jag rida på kvicken och ha Schatal bakom/på sidan av kvicken i ett grimskaft så att vi alla 3 umgås samtidigt. 
Varför jag kommer välja att rida på Kvicken är för att han är mer framåt och vill gå först och Schatal trivs ju med att ha en ledare framför sig. 
Om jag däremot skulle rida på Schatal och ha Kvicken i grimskaft tror jag att Schatal skulle stanna och kvicken pressa sig förbi.
Kommer självklart testa tvärtom någon gång också men till att börja med villiga testa det som jag tror kommer gå bäst.

Brukar ni göra såhär med era hästar (om ni har 2 så att säga) och isåfall hur brukar det gå? :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0